Tályogfeltárás

Ismerje meg az MDC Klinika Aranyér Ambulanciáját, ahol nyugodtan gyógyulhat!

Anorectalis, végbél melletti tályog

A végbélnyílás melletti mirigyek járatainak elzáródása gyakran vezet gyulladás, illetve ennek következtében tályogok kialakulásához. A gyulladás rendszerint a végbélnyílás körüli bőrterület alatt a mélyben, a laza zsírszövetben terjed.

A kialakuló tályog jeleként erős fájdalom és duzzanat jelentkezik, esetenként bőrpírral. A betegséget láz, hidegrázás kíséri. A betegség gyógyításához mindenképpen a kialakult tályogüreg sebészi feltárása, alapos kitakarítása szükséges.

Igen lényeges a betegség mielőbbi felismerése, mert az idő múlásával a gyulladás a laza zsír és kötőszövetben gyorsan tovább terjed, és amíg a kezdeti állapotokban akár az ambuláns ellátás keretében történő feltárás is teljes gyógyulást eredményez, előrehaladottabb esetekben már csak kórházi feltárással lehet kielégítő eredményt elérni.

Egyéb helyen levő tályogok

Természetesen a test bármely pontján megjelenhetnek a bőr alatt levő zsír, illetve kötőszövetben kialakuló fertőzések és a tályogok. Ezek leggyakrabban a szőrtüszők különböző szintű gyulladásai, valamint általában a háton és fejtetőn előforduló atheromák, azaz faggyúmirigy daganatok elfertőződése következtében alakulnak ki.

Itt is lényeges a megfelelő időben történő felismerés, mert kezdeti stádiumban akár konzervatív, vagyis gyógyszeres kezeléssel is gyógyulás érhető el. Előrehaladottabb állapotban természetesen itt is csak a sebészeti kimetszés, feltárás jelenti a megoldást.

Dermoid cysta, dermoid tömlő, sinus pylonidalis

Sajnos ennek a betegségnek magyar neve nem terjedt el. A betegség a farpofák között, a keresztcsont-farokcsont felett a végbélnyílás közelében kialakuló tömlő, ami leggyakrabban a bőr felé kitörő váladékozó sipolyok formájában jelentkezik.

A betegség elsősorban fiatal intenzív szőrnövekedéssel rendelkező, úgynevezett „szőrös típusú” férfiakat, ritkábban fiatal nőket érint. Főleg ülő életmód miatt a szőrszálak nem tudnak a bőrfelszínre törni, a bőr alatti zsírban a mélyben fejlődnek.

A szőrtüszőkben faggyút és verejtéket termelő mirigyek nem képesek terméküket a bőrfelszínre üríteni, ezért a váladék és a szőrgomolyag a mélyben felhalmozódik. Felülfertőződése esetén erős fájdalommal, bőrpírral járó tályog alakul ki, ami a többi tályoghoz hasonlóan sebészeti feltárást igényel.

Tegye fel kérdéseit munkatársunknak vagy foglaljon időpontot telefonon keresztül!

Online időpontkérő felületünk segítségével kiválaszhatja az Önnek legmegfelelőbb időpontot!

Nekünk fontos az Ön egészsége! Legyen Ön is partner ebben!

x

Elfogadom Adatvédelmi központ